25 Mayıs 2009 Pazartesi

Mağlup oldu bu yolda galip...

Dün gece maçtan çıktığımda mutlu olamadım. Takım iyi oynamadı belki, ama kazanacak kadar oynadı. Kazanacağından daha fazlasını atabilecek kadar da oynadı. Hatta çok iyi ileri çıktığı dakikalar da oldu. Ağır kanlı kalan bir rakibe karşı penetre ederek, delici hamleler yaptı özellikle ilk yarının başında... Ama ben mutsuzdum. Sebebi maalesef, şu güzel gecenin içine eden hakemdi...

2004 yılında oynanan Beşiktaş - Samsunspor maçını sadece "Kırmızı kartların hepsi çok doğruydu" ekseninde tartışanlar varsa, lütfen yazının buradan sonrasını okumasınlar...

2004 yılının Ocak ayında Lig TV'de maçın tekrarını izlediğimde, özetleri izlediğimde ne kadar şaşkın vaziyette kaldığımı atlamamalıyım... Maçı stadyumda izleyen herhangi bir insanın o ruh halinden çıkması imkansızdır; kaldı ki o maçı kaybeden Beşiktaş da hala liderdi; işlerin iyi gidiyor olması bir şeylerin üzerine sünger çektirmemeli... Dün geceye çektirmemesi gerektiği gibi... Ben 2004'ün o soğuk ve karlı gününde, "Yavaş olsana sen" diyen bir adam gördüm sahada... Canımıza okuyan, "yeter senin başarıların" diyen, takımı çıkmaza çeken... Bunu maçın ilk 20 dakikasında da gördüm; gel gör ki Lig TV görmemişti... Pozisyonların tekrarları dahi verilmedi. Yayın yapan kanallara özetler gollerden ve kırmızı kartlardan ibaret setler halinde geçildi. İş Beşiktaş'ın başına patladı.

Dünkü maç öncesinde Galatasaraylı arkadaşlara ilk yarıdaki maçın katledildiğini söylediğimizde, Delgado'ya gösterilen kırmızı karttan yola çıkıyorlar, ve tabii ki beni şaşırtıyorlar... Çünkü Delgado'ya sarı kart gösterilen pozisyonun sebebi, Delgado'nun ilk sarı kartında yaptığı hareketi ikinci defa yapan adama kart gösterilmemesine karşılık tarzanca verdiği tepkidir... Zaten biz o kartta dahi değiliz..! Biz o maçtan altı-yedi hafta önce verilmeyen bir golümüzün karbon kopyası kalemize sarı kırmızılı takım tarafından atıldığında santraya koşan zihniyete karşıyız... Dün verilmeyen penaltıları da "ne oldu ki, şampiyon olduk" diye geçiştiremeyiz, çünkü biz taraftarız; bugünümüzü oluşturan da dünümüzdür... Çok değil, altı ay önce "Beşiktaş kümeye" noktasında verilen iki penaltıyla dünkü pozisyonları kıyaslama hakkımız da olmalı değil mi? Ya da daha on gün önce verilen anormal komik bir penaltı var alehimize... O sırada gülüp, eğleniyoruz ama Fenerli arkadaşların da dediği gibi, tarih maalesef 4-1 değil, 4-2 yazacak o maçı... Bu kadar kolay mıdır Beşiktaş'a karşı penaltı çalmak? Fenerbahçe'ye zor penaltı veriliyor diyoruz, ben de katılıyorum çoğu zaman, ama o penaltı Beşiktaş'a karşıysa cart diye çalınıyor işte... Bahsettiğimiz de bundan ibaret zaten...

Beşiktaş üç büyükler içinde daha az eşit olduğu için, ve ona karşı düdük çalındığında kıyametler koparılmadığı için ezilen konumunda kalıyor, örneğin Sivasspor'dan daha çok eziliyor bu çarkın içinde... Kalan 15 takıma -Eskişehir hariç, çok hakları yendi- özeniyorum çoğu zaman... Daha enteresanı, içerideki Beşiktaş maçları hakem için daha bir gövde gösterisine dönüşüyor... Hakemler kahraman ilan ediliyor, zaten Lig TV maçı yayınlarken kırmızı kartları, maçı doğrayan faulleri gösterip çaldıkça, penaltıları atlayıp, düşürülen siyah beyazlının yanına elinde sarı kartla koştukça, maç sonunda ortaya çıkan hakem eskisi Süper Kahraman ilan ediyor o maçın hakemini... Biz dişimizi sıka sıka kırarak eve dönerken...

Ben, bir oyuncumun kart gösterecek hakemi ayağına çağırdığını görmek istemiyorum. Ayrıcalık istemiyorum. Benim golümü saymıyorsan, aynı pozisyonda sarı kırmızılınınkini de sayma diyorum. Ona verdiğin penaltıyı bana da ver diyorum. Çifte standart sistemine karşıyım. Çifte standardın avantajlı tarafında olduğum sanrısının herkesi sarmasına daha da karşıyım ben... Siyah-Beyaz'a alerjiniz varsa, arkanızda bırakıp gelin artık; yeter....

4 yorum:

The Eagle Abroad dedi ki...

tüm bu söylediklerinde haklısın... Bence bunun tek çözümü, ekonomik olarak çok ama çok güçlenmekten geçiyor, ki bu lick tv'yi yada ismi degisip yarin öbür gün baska bir formatta devam eden herhangi bir yayıncı kurulusu köpegimiz yapalim... hayat maalesef böyle, parası olan düdügü çaldırtıyor. Yarın, bir gün avrupa'da elle tutlur bir basari yakalasak bunlar onuda iki dakka özetle geçistirir, merak etme sen...

kveldsmork dedi ki...

hakem resmen itti gs yi...ama yetmedi.

Gokhanson dedi ki...

HER ZAMAN BÖYLE DAVRANDILAR...PAZAR GÜNÜ STADTAYDIM..BİZİM GÖRDÜKLERİMİZ TV İZLEYENLER DE GÖRMÜŞ MÜ DİYE MAÇIN TAMAMINI TEKRAR İZLEDİM..SABRİNİN HOLOSKUYU TOKATLAMAYA ÇALIŞMASI ORTASAHADA CISSEYE ERNSTE YAPILAN FAULLERİN GÖSTERİLMEDİĞİNİ GÖRDÜM..SABRİNİN POZİSYONU ÖNCESİ BAROSUN TOPU KAPMASINDAN ÖNCE BİZ FAUL BEKLİODUK SARIKIRMIZILILAR KULLANDI GOLE GİDİOLARDI..TV TEKRARINI BİLE VERMEDİ..MAÇTA BİZİM YAPTIĞIMIZ ŞOVLAR Bİ SANİYE BİLE GÖSTERİLMEDİ..BAŞKASI YAPSA MÜTHİŞ TARAFTAR..TVDAN FARKEDİLİR SESİMİZ Bİ DÜĞMEYLE KISILIYOR YAYINA VERİLMİOR BİLE..BEN HAKEMDEN DEĞİL YAYINCIADAN BAHSETMEK İSİTİORUM..YOKSA VERİLMEYEN PENALTILAR PENALTI DEMİORUM..KARTLAR KART DEMİORUM..KONUŞULMASI GEREKEN ŞEYLER..AMA SUSULUYOR NEDENİNİ ANLAMADIĞIM ŞEKİLDE..GEÇEN SENE FB MAÇINDA EDU TRİBÜNE BAYRAK ÇUBUKLARINI ATTI İKİ KERE...TV GENE GÖSTERMEDİ..BİZ DE OLSA BULUNUR BİRŞEY NOUMA GİBİ GÖNDERİLMESİ SAĞLANIR..

Gokhanson dedi ki...

ha bir de gündem değiştirilio ustalıkla...
yok tugay veda etmiş
yok aziz gene başkan olmuş..tugay kadar nihat da yıllardır dışarıda oynuo..ispanya liginde kral olacak kadar gol atıo..ama bjk geçmişli ya..başlık atmak bile zor gelio..tugi 9 yıl top oynamış dışarda..denizli kazanmalıymış...ama mustafa olmayan...bjk ilk 6 dan ilk defa birini yenmiş miş..peki onlardan hangisi bizi yenmiş..ya da hepsini alsak puan farkı 16 olcaktı.almadan 10 puan fark atmışsın..hiç bahsedilmio..fener küme düşecxek denizliyi 1-0 zor yenio..öcünü aldı diye manşet atılıo...böyle bir medya var bzm karşımızda..